لوازم ارایشی مارک: اگر به خصوص در ماه های زمستان با خشکی پوست دست و پنجه نرم می کنید ، شرکت خوبی دارید. دکتر ماریسا گارشیک ، متخصص پوست با مجوز پزشکی در پوست و جراحی زیبایی (MDCS) در نیویورک ، توضیح می دهد که ترکیبی از درجه حرارت سردتر و کاهش رطوبت می تواند روی پوست سخت باشد و پوست را لکه دار و سفت کند.


البته خشکی پوست فقط مسئله زمستان نیست. در حقیقت ، خشکی پوست نوعی پوست در نظر گرفته می شود و می تواند ناشی از ژنتیک ، شرایطی مانند اگزما یا پسوریازیس یا صرفاً به این دلیل باشد که "برخی [مردم] روغن کمتری برای آبرسانی و مهر و موم شدن پوست تولید می کنند" ، توضیح می دهد دکتر پاپری سرکار ، یک هیئت مدیره متخصص پوست تایید شده در بوستون. همچنین پوست با افزایش سن خشک می شود. دکتر سرکار می گوید: "بیماران مسن پوست خشک تری دارند زیرا دارای لایه مانع پوستی مختل شده ، روغن کمتری تولید می کنند و بافت های پشتیبانی کننده پوست آنها کاهش می یابد."


چه مبارزات خشکی پوست شما فصلی باشد و چه در طول سال ، یک چیز مطمئناً است: انتخاب محصولات مناسب مراقبت از پوست نکته اساسی است ، از پاک کننده صورت شروع می شود. دکتر گارشیک می گوید: "پاک کننده ها برای از بین بردن چربی های اضافی ، آلودگی ، باقی مانده و تجمع روی پوست ساخته شده اند ، اما مهم است که یک پاک کننده روغن های طبیعی پوست را از بین نبرد ، زیرا در نتیجه این امر می تواند پوست را خشک کند." او توصیه می کند که یک شستشوی صورت را به آرامی تمیز کنید ، در حالی که هنوز از سد پوست پشتیبانی می کند و رطوبت را بازیابی می کند - مانند یکی از موارد مورد علاقه ما ،



مراقبت از پوست تولا

پاک کننده صورت کالتیک کلاسیک

28.00 دلار

دکتر گارشیک خاطرنشان می کند: این پاک کننده همه در یک با ترکیبی از غذاهای فوق العاده از جمله عصاره زردچوبه و زغال اخته ساخته شده و سرشار از پروبیوتیک است که می تواند به بازگرداندن رطوبت و تسکین التهاب کمک کند. وی افزود: "این ماده همچنین حاوی اسید لاکتیک است که یک لایه بردار طبیعی است اما همچنین یک ماده مرطوب کننده است بنابراین پوست را بدون خشک کردن پوست درخشان نشان می دهد."



PCA Skin

پاک کننده خامه ای

33.00 دلار

اجازه ندهید بسته بندی ساده شما را فریب دهد - این پاک کننده با مواد فوق العاده آبرسان ، از جمله آلوئه ورا و روغن های مغذی همراه است. دکتر گارشیک می گوید: "این گزینه عالی برای کسانی است که پوست خشک دارند و به اندازه کافی ملایم است که می تواند دو بار در روز صبح و شب استفاده شود." "این روغن حاوی روغن دانه گل محمدی و همچنین روغن دانه آفتابگردان است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است [و به تغذیه پوست و ایجاد مزایای آنتی اکسیدانی کمک می کند."

اوباگی

پاک کننده ملایم Nu-Derm

43.00 دلار

اگر پوست شما نه تنها خشک است ، بلکه حساس و مستعد تحریک است ، این یک پاک کننده عالی برای استفاده است. روی پوست خشک لطیف است و بدون از بین بردن رطوبت پوست تمیز می کند. دکتر گارشیک می گوید: "این ماده حاوی اسیدهای آمینه جو دوسر است که به تقویت سد پوست و همچنین عصاره مریم گلی کمک می کند تا قرمزی را آرام کرده و التهاب را تسکین دهد."



SkinCeuticals

پاک کننده ملایم

35.00 دلار

این پاک کننده ملایم کرم برای انواع پوست به خصوص پوست های خشک و حساس بسیار مناسب است. دکتر گارشیک می گوید: "این ماده از یک سورفکتانت ملایم و نرم کننده و همچنین مواد آبرسان (از جمله آلانتوئین و گلیسیرین) و روغن نارنج استفاده می کند که باعث تسکین پوست می شود." "این برای کسانی که پوست خشک یا حساس دارند بسیار عالی است زیرا فاقد صابون ، سولفات ، الکل ، پارابن و غیره است."



HoliFrog

شستشوی شیری مغذی Tashmoo Water Lily

38.00 دلار

هنگامی که پوست نه تنها خشک است ، بلکه از عناصر محیط اطراف شما ملتهب است ، استفاده از پاک کننده بدون عطر بسیار مهم است که ضمن آبرسانی به پوست ناخالصی ها را به آرامی از بین می برد. این یکی حاوی ترکیبی از 14 اسید آمینه برای کمک به ترمیم سد رطوبت پوست است. همچنین حاوی جلبک های سبز آبی غنی از آنتی اکسیدان است که به پوست کمک می کند در برابر رادیکال های آزاد بایستد و همچنین روغن هسته زردآلو که منبع خوبی از ویتامین E است.



ایلیمس

مومیایی پاک کننده Pro-Collagen

64.00 دلار

اگر به دنبال پاک کننده ای برای پوست خشک هستید که بتواند آرایش شما را همراه با ناخالصی ها پاک کند ، بدون اینکه روغن های طبیعی پوست را از آن پاک کنید ، این یک انتخاب عالی است. دکتر سرکار می گوید: "این ماده غنی از اسیدهای چرب و اسید لینولئیک از موادی مانند روغن شاه توت و روغن گل آفتابگردان و همچنین بسیاری دیگر از مواد مرطوب کننده و تسکین دهنده پوست است."